قیمت و خرید سماور ذغالی

سماور ذغالی

مشخصات سماور ذغالی فوق :


این سماور برنجی کاملا دست ساز میباشد
سرویس سماور برنجی تزئینی - زغالی شامل :
سماور ، قوری ، کاسه ، سینی زیر سماور و پارچ
وزن : حدود 5 کیلوگرم برنج خالص
 کار دست هنرمندان اصفهانی
 سایز 3  / طرح قلم اسلیمی
 

سماور تزئینی دست ساز میتواند یک هدیه مناسب برای خانم ها باشد / سماور زغالی برای جهیزیه  / کادو تولد / هدیه


خلاصه مطلب : سماور های متفاوتی امروزه در بازار موجود می باشد. همه این سماور ها به نیت تهیه چای استفاده می شود. اما وجود سماور ذغالی در منزل ایرانیان می تواند یادآور خاطرات قدیمی را زنده کند. در بین انواع مدل های ساخته شده، مدل برنجی آن به دلیل خاصیت های درمانی به واسطه فلز برنج می تواند برای انسان سودمند باشد.


راهنمای خرید سماور ذغالی
همانطور که از نام این وسیله مشخص است، سماور ذغالی بوسیله سوخت ذغال موجبات گرم شدن و جوشاندن آب را فراهم می آورد و این وسیله با گرم کردن آب و ایجاد بخار آب، در ادامه فرایند تهیه چای دبش ایرانی را فراهم می کند. این وسیله تاریخی که قدمتی چند صد ساله دارد، در برهه ای از زمان دست صنعتگران روس بود و آنها با بهره گیری از هنر و تفکر ایرانی شرایط ساخت سماور با کاربرد تهیه چای را فراهم نمودند. سماور ذغالی در دوره شاهرخ خان که خود از نوادگان نادر شاه افشار بود از ایران خارج شد و در کشور روسیه با اجرای تغییراتی در دوره صدارت امیرکبیر باز به ایران وارد شد. در دوره صدارت امیرکبیر با پیگیری او و با تلاش صنعتگران ایرانی با شمایل معروفی که امروزه در موزه و حتی در قهوه خانه های قدیمی و تاریخی و البته در تصاویر نقاشان کهن وجود دارد شاهد می باشیم و به جهت تهیه چای ایران فرایند تولید خود را آغاز نمود. این محصول در ایران باستان به همت صنعتگران ایرانی به هدف مصرف خانگی و یا غیر خانگی در اندازه های مختلف تولید شد که به یومن این امر سماور ایرانی جای خود را در منزل مردمان ایران زمین پیدا نمود. اما شرایط تولید سماور ذغالی با پیشرفت زمان و گسترش علم با وجود دستیابی به انرژی برق و گاز، دستخوش تغییراتی شد که در دهه های اخیر تولید نمونه هایی از سماور های برقی و گازی را در بازار ایران و در منزل شاهد هستیم. هرچند که این تغییرات در ماهیت این وسیله تغییراتی را حاصل نموده است اما، هیچ گاه نمی تواند در جایگاه تاریخی سماور ذغالی سماور تزئینی و سماور برنجی به عنوان یکی از موارد مسلم نوستالژی تاریخ کهن ایران خدشه ای بوجود آورد.

 امروزه حتی شاهد این هستیم که مشتریانی که به تاریخ ایران علاقمند می باشند چه ایرانی و چه توریستی، برای خرید و تهیه سماور ذغالی با همان شکل و شمایل قدیمی به عنوان  هدیه و یا کالای سنتی و عتیقه ای، به پرداخت هزینه هایی بعضا زیاد هم اقدام می نمایند.

نوع متریال ساخت سماور ذغالی
درست است که امروزه تهیه سماور با شکل و خصوصیاتی متفاوت از سماور سنتی و تاریخی در تولیدی های متفاوت تهیه می شود اما، هنوز هم شاهد بکارگیری سماور های قدیمی با همان شکل و شمایل هستیم که لذت نوشیدن چای های اصیل ایرانی را به ما انتقال می دهند. این نکته کاکی از آن است که سماور ذغالی نه اینکه فراموش نشده است بلکه جدای از استفاده به صورت دکوراتیو آن، همچنان مورد استفاده نیز قرار گرفته و زیبنده سفره های ایرانیان در مراسم مخصوص و روز های خاص مثل شب یلدا و لحظه تحویل سال می باشد. به طور کلی بدنه و جنس سماور ذغالی از متریال های متفاوتی مانند فلز برنج و یا مس ساخته می شود. اما امروزه شاهد آن هستیم که سماور های مصرفی از جنس استیل نیز در کارخانه ها ساخته می شود ولی مطمئنا صلاوت و زیبایی سماور ها قدیمی و سنتی را نخواهد داشت و تنها فقط جنبه کاربردی دارد.  


بهترین نوع از سماور ذغالی ( سماور ذغالی برنجی )
واژه سماور ذغالی به نوع کاربرد سماور اطلاق می شود. حال می تواند از جنس فلز برنج باشد و یا حتی از جنس فلز استیل اما طبعا سماور های ذغالی از جنس برنجی در عین داشتن ظاهری سراسر نوستالژیک، از وقار بی نظری نیز همراه است که در هیچ کدام نوع از نمونه های همتا حتی سماور ذغالی از نوع مس هم پیدا نمی شود کما اینکه از نظر سلامتی، خواص برنج و روی هم می تواند بسیار برای سلامتی انسان عالی باشد.
 هرچند که اگر شما نیت استفاده از سماور را برای کاربردی آن بصورت تهیه چای ذغالی دارید، جنس استیل آن می تواند برای شما کاربردی تر باشد. اما در این بین می توان به نمونه های دیگر برای جایگزینی با سماور ذغالی نیز اشاره داشت. سماور هایی نظیر استیل، گازی، برقی که کاربردی راحت تر را برای شما می توانند داشته باشند.

قیمت سماور ذغالی
از آنجایی که رنگ سماور ذغالی به رنگ طلا نزدیک است و می تواند در دکور و تزئینات با هماهنگی بیشتر لوازم وجهه عالی را به محیط شما ببخشد، تعین قیمت برای این وسیله با اصالت و زیبا بر اساس معیار های متفاوتی از جمله جنس، نوع کارایی، ظرفیت، رنگ و قطعات مختلف سنجیده می شود. از جمله مواردی که می تواند در قیمت سماور ذغالی تاثیر زیادی را شامل شود، ظرافت آن می باشد. از دیگر فاکتور هایی که برای قیمت مهم است، حجم و گنجایش آن می باشد که معمولا برای مصارف خانگی از کمتر از 10 لیتر و برای مصارف رستورانی و یا قهوه خانه ای از مدل های 120 لیتری استفاده می شود.
تست سماور ذغالی از نوع برنجی
روش های متفاوتی برای تست جنس سماور ذغالی از نوع فلز برنج وجود دارد چرا که می تواند برای تقلب تنها ورقه ظاهر آن از نوع برنج باشد. برای این منظور ساده ترین روش را استفاده از آهن ربا معرفی می نماییم. در این حالت آهن ربا را به سماور نزدیک کره و در حالت مساعد نباید شاهد واکنشی از آهن ربا باشید و اگر مشاهده نمودید که آهنربا تمایل به جذب بدنه سماور را دارد، این بدین معنا است که جنس برنج تنها برای ظاهر سماور بوسیله یک ورقه نازک تهیه شده است و این گواه بر تقلب و اصل نبودن محصول می باشد.


چرا سماور ذغالی برنجی خرید کنیم ؟
طعم چایی که در طبیعت و روی آتش دم کشیده بود، هنوز در خاطر بسیاری از ما باقی مانده است. چایی که روی زغال درست شده باشد طعمی بی‌نظیر و خاص دارد. برای تجربه‌ی این حس در خانه هم می‌توان با استفاده از سماور زغالی خاطرات را زنده کرد. برای دستگیره‌ها از چوب استفاده‌شده که سماور را بسیار شبیه مدل‌های قدیمی که در خانه‌ی مادربزرگ‌ها دیده بودیم کرده است. برای استفاده، ابتدا باید ذغال را برافروخت و سپس در مخزن قرار داد؛ با گداخته‌شدن ذغال و بالا آمدن بخارآب، آب موجود در مخزن جوش خواهد آمد و می‌‌توان یک چای با حال و هوای قدیم سرو کرد. ولی عوامل مهمتری هستند که میتوانند شما را ترغیب به خرید یک سماور برنجی ذغالی کنند


1- سلامت بیشتر با استفاده از ظروف برنجی مثل سماور برنجی
سماور برنجی به دلیل استفاده از آلیاژ برنج مورد تایید طب سنتی است . سماور برنجی ، ترکیبی از فلزهای مس و روی (Cu+Zn) است که این فلز روی ، با آلیاژ روئی متفاوت است. فلز روی یا همان زینک (zinc) در طب به عنوان یکی از نیازهای بدن میباشد که کمبود آن باعث بیماریهای گوارشی و پوستی است . در گذشته ظروف برنجی عمدتا در قاشق، قوری، کتری و سماور بیشتر استفاده میشد ولی امروزه با توجه به رنگ جذاب طلایی بیشتر در محصولات دکوری و تزئینی یافت میشود . استفاده از سماور برنجی یا کلا ظروف برنجی اولا به دلیل زیبایی ظاهر آن میتواند اثر مثبت روحی در مصرف کننده داشته باشد از سوی دیگر به اعتقاد بسیاری از کارشناسان ظروف برنجی نه تنها یکی از بی خطر ترین گزینه های موجود جهت پخت و سرو مواد خوراکی به حساب می آیند، بلکه می توانند کمبود عناصری همچون روی و مس را در بدن انسان برطرف کنند . آلیاژ برنج دارای خواص ضد باکتریایی است و با جلوگیری از تولید مثل و تخریب دی ان ای باکتری ها، آن ها را کاملا نابود می کند.
استفاده از ظروف برنجی تاثیر فراوانی در از بین بردن بیماری های دستگاه گوارش و پوست دارد.
ظروف برنجی باعث بهبود عملکرد سلول های مغزی می شوند. ظروف برنجی کمبود عناصر روی و مس را در بدن رفع می کنند و در مجموع تاثیر فراوانی بر سلامتی و نشاط افراد دارند.

بیماری هایی که استفاده از ظروف برنجی در بهبود آن ها نقش دارد:
استفاده از ظروف و سماور برنجی میتواند به بهبود زخم های سطحی که عمدتا روی پوست ظاهر می شوند کمک کنند و همچنین سرعت بخشیدیدن به بهبود زخم های عفونی که با سرعت فوق العاده پایینی بهبود پیدا می کنند.

کمبود این عنصر در بدن میتواند باعث :
کمبود شدید اشتها و سوء تغذیه
اختلالات در حواس چشایی و بویایی
اختلالات بینایی در محیط های تاریک
 

تورم قرنیه
لازم به ذکر است که تمام این بیماری ها ناشی از کمبود عناصری مس و روی هستند و احتمال و شدت بروز آن ها در اشخاص گوناگون متفاوت است. کمک گرفتن از ظروف و سماور برنجی می تواند به مقدار قابل توجهی در بهبود چنین بیماری هایی نقش داشته باشد.
2- از ظروف و سماور برنجی میتوانید بعنوان یک کالای تزئینی و دکوری در منزل استفاده کنید
3- با خرید سماور برنجی تزئینی بعنوان هدیه علاوه بر کمک به حفظ صنایع دستی در کشور یه هدیه نفیس به یادماندنی و ارزشمند را به آن که دوستش دارید تقدیم میکنید

4- پس انداز . با خرید هدایایی از جنس صنایع دستی درواقع شما مبلغی از پول خود را برای آینده خود و خانوده خود پس انداز میکنید!


سماور ذغالی، ایران، تاریخ، سماور برنجی، سماور تزئینی

 

کلمات کلیدی : قیمت سماور برنجی دکوری ، سماور دکوری ، سماور دکوری اصفهان ، سماور زغالی ، برای جهیزیه ، سماور زغالی تزئینی ، سماور فلمزنی ، سماور برنجی ، تولید کننده سماور ، خرید سماور زغالی ، فروشگاه آنلاین ، هدیه ، کادو ، تولد ، همسر ، روز مادر ، ولنتاین ، روز زن