دمنوش گل گاوزبان با طعم سماور ذغالی برنجی

خلاصه محتوا : از گیاهان پر خاصیتی که می توان به جهت درمان مورد استفاده قرار گیرد، گیاه گل گاوزبان است که مصرف آن بصورت دمنوش و با چای و تهیه آن با استفاده از  سماور ذغالی می تواند شامل شرایط درمانی زیادی شود. همراهی خواص گل گاوزبان به همراه خواص سماور ذغالی شرایط عالی را برای شما شامل خواهد نمود.

اثرات عالی دمنوش گیاهی گل گاوزبان با طعم سماور ذغالی برنجی

دمنوش گل گاورزبان

نحوه استفاده از گیاه دارویی گل گاوزبان با سلیقه و آگاهی شما رابطه مستقیمی دارد. اما اگر به دنبال استفاده ای بهتر، به جهت نوشیدن این چای یا دمنوش می باشید، بطوری که هم بتوانید از خواص دارویی آن استفاده کنید و هم نوشیدن آن را به خلق یک خاطره ماندگار تبدیل نمایید، در ادامه این مقاله با ما همراه باشید چون ما برای شما پیشنهادی بسیار عالی را در نظر گرفته ایم. در این مقاله قصد داریم جدا از اینکه به خواص گوناگون علف زیبا و پر خاصیت گل گاوزبان اشاره ای خواهیم داشت، به یاری و همراهی سماور ذغالی یک ایده عالی برای تهیه و رسیدن به اوج استفاده از خواص گیاه دارویی گل گاوزبان نیز برای شما اشاره و معرفی خواهیم نمود.
 

خصوصیات گیاه گل گاوزبان
یکی از گیاهان بسیار مهم که خواص دارویی فراوانی دارد و از گذشته تا کنون مورد توجه اجداد و نیاکان و بطور کلی ایرانیان بوده است، گیاه (گل گاوزبان) است. گل گاوزبان گیاهی علفی و عمر کوتاهی در حدود یک سال دارد. در بهترین حالت ارتفاع ساقه های این گیاه به 60 سانتی متر خواهد رسید. شاخصه ساقه های این گیاه به صورت خاردار می باشد و برگه های آن به رنگ زیبای مخملی و ساده و پوشیده از تارهای خشن است. زمانی که به چیدن این گیاه اقدام می نماید، اگر شاهد گزیدگی ملایمی در دست خود شدید به دلیل وجود همین خار ها است. با توجه به اینکه زیست این گیاه در نواحی دامنه های رشته کوه البرز است، گیاه خودرویی است و که دارای گونه های زیادی نیز می باشد. در باره طبیعت گیاه گل گاوزبان باید گفت که از طبع گرم و تر برخوردار است. این گیاه دارای مقدار مفیدی از آنتی اکسیدان، فلاونوئید، آنتوسیانین، اسید گاما لینولنیک، کولین، ویتامین های B، ویتامین C، منیزیم، کلسیم، آهن و پتاسیم می باشد.

دمنوش گل گاوزبان
شرح تهیه و استفاده از دمنوش گل گاوزبان با طعم سماور ذغالی
برای استفاده از خواص فراوان گل گاو زبان که به گیاه هزار و یک خاصیت معروف می باشد ابتدا باید گل و برگ های این گیاه را خشک کرده و با انجام فرایندی آن را در قالب یک چای و یا دمنوش میل بفرمایید. بر همین اساس ما شما را در این راه به همراهی با سماور ذغالی دعوت نموده و فرایند انجام کار را در قالب مراحل زیر شرح می نماییم.


1- ابتدا پس از چیدن گل گاوزبان اقدام به جداسازی گل و برگ های آن نمایید و اجازه دهید خشک شود.
2- در کنار این حرکت اقدام به تهیه آب جوش به وسیله سماور ذغالی از جنس برنج نمایید
3- پس از خشک شدن گل گاوزبان و برگ های جدا شده آن، آنها را در ظرفی جمع آوری کرده و مقدار دو تا پنج مثقال از آن را بهمراه نیم لیتر آب جوش آماده شده توسط سماور ذغالی آغشته نمایید. در ادامه برای رسیدن به یک دمنوش بی نظیر و پر خاصیت، ده دقیقه اجازه دهید به همراه بخارات برخاسته از سماور ذغالی، فرایند استراحت کرده تا به خوبی دم بکشد.
4- پس از اتمام فرایند دم کشیدن، باز ده دقیقه صبر کنید و بعد از آن اقدام به میل این دمنوش پرخاصیت نمایید.
فواید بی نظیر دمنوش گل گاو زبان با طعم سماور ذغالی
این گیاه مانند گیاهان دیگر دارای خواص درمانی زیادی می باشد. از آن جایی که قرار ما بر این شد که تهیه این دم نوش با سماور ذغالی که خود به دلیل جنس برنجی که دارد مملو خواص عالی است نیز همراه باشد، می توان به جرات گفت خواص آن به چند برابر نیز خواهد رسید. بر همین اساس در ادامه شما را با ذکر چندی از خواص فوق العاده گل گاوزبان آشنا می سازیم.
میل نمودن دمنوش گل گاوزبان می تواند موجب پیشگیری از نوسان های خلقی مرتبط با یائسگی زنان با را موجب شود. بر همین اساس می توان بجای استفاده از درمان های هورمونی از مکمل های گل گاوزبان استفاده کرد
 

تقویت اعصاب
برای تقویت حواس پنجگانه و اعصاب و روان می توانید از دمنوش گل گاوزبان استفاده کنید زیرا می تواند برای شما نشاط آور باشد.
اگر خدای ناکرده دچار سرماخوردگی و یا تنگی نفس شدید، می توانید این دمنوش را به همراه کمی لیمو عمانی، عسل برای درمان میل بفرمایید. لازم به ذکر است که این دمنوش می تواند در درمان سرفه های مزمن، وقفه های تنفسی و آسم های خفیف را نیز مفید باشد.
اگر در زندگی از داشتن عادت وسواس، امراض سوداوی نیز رنج می برید این دمنوش می تواند علاج خوبی برای شما باشد

دمنوش گل گاوزبان برای درمان بیماری های دهان و جوش های چرکین اطفال و برای رفع حرارت دهان می تواند موثر باشد
این دمنوش می تواند برای درمان و پیشگیری از سرطان های مختلف مثل پروستات، پستان و کبد با توجه به ضد سرطان بودن آن بسیار مفید باشد.
دمنوش گل گاوزبان می تواند در درمان روماتیسم هم مفید واقع شود. این گیاه به دلیل داشتن (آلکوالویید) می تواند ضد حساسیت، ضد روماتیسم و ضد التهاب باشد
 


چاپ   ایمیل