لذت نوشیدن دمنوش رویبوس از نوع سماور ذغالی برنجی

خلاصه محتوا:  دمنوش رویبوس می تواند مانند دیگر دمنوش های گیاهی برای شما سرشار از فایده باشد. این خواص را در کنار خواص بی شمار سماور ذغالی برنج که از مشتقات روی و مس می باشد می توانید چند برابر کنید. پس ما به شما پیشنهاد می کنید برای تهیه این دمنوش از سماور ذغالی استفاده نماید.

اگر به دنبال استفاده از دمنوش به دلیل خواص درمانی به همراه دریافت حال خوب می باشید برای شما پیشنهاد ویژه ای داریم. شما می توانید لذت نوشیدن دمنوش رویبوس را با ایجاد یک خاطر زیبا همراه کنید. دمنوش رویبوس در کنار تمام خواصی که می تواند برای شما داشته باشد، می تواند زمانی که با سماور ذغالی برنجی همراه می شود یادآور خاطرات زیبای گذشته و ایجاد خاطرات بیادماندنی را نیز برای شما فراهم آورد. استفاده از دمنوش های طبیعی در کنار مصرف دارو های شیمیایی می تواند حس خوب زندگی را برای همه ما در این روز های نامطلوب زندگی به ارمغان آورد. برای همین است که ما در این مقاله با ترکیب دمنوش پرخاصیت رویبوس با شرایط طعم سماور ذغالی برنجی قصد داریم برای شما لحظاتی مملو از خاطره انگیزی و نوستالژی را رقم بزنیم. توجه داشته باشید که خواص سماور ذغالی به دلیل جنس برنجی که دارد می تواند در چند برابر نمودن خواص دمنوش رویبوس بسیار موثر باشد. پس با ما در ادامه این مقاله همراه باشید.


گیاه رویبوس
خصوصیات گیاه رویبوس
گیاه رویبوس را می توان به عنوان یکی دیگر از گیاه های با خاصیت درمانی در بین دیگر گیاه ها دانست که دمنوش این گیاه با طعم سماور ذغالی، می تواند برای درمان ناراحتی های انسان مفید باشد. (چای بوته ای) و (بوته قرمز) نام دیگر گیاه رویبوس است که توسط مردم آفریقای جنوبی به این گیاه اختصاص داده شده است. گیاه رویبوس که از جمله گیاه های بومی آفریقای جنوبی است، در نواحی کوهستانی این کشور یافت می شود. در بین مردم کشور انگلستان این گیاه را با نام ‌چای بوته‌ی قرمز‌ میشناسند و حتی به چای قرمز نیز مشهور است. گیاه رویبوس با نام علمی (Aspalathus Linearis) دارای ساختار مستقیم و خطی است، و هم‌چنین برگ‌های سوزنی شکلی دارد، به همین دلیل است که این نام به آن اختصاص داده شده است. در ابتدا دمنوش گیاه رویبوس فقط در بین مردم آفریقای جنوبی مرسوم بود. اما با انجام پژوهش های متعدد و شناخت خصوصیات و فواید گیاه رویبوس، این دمنوش به یک دمنوش جهانی و کالای صادراتی آفریقای جنوبی تبدیل گشت.


دمنوش رویبوس


شرح تهیه و استفاده از دمنوش رویبوس با طعم سماور ذغالی
برای تهیه دمنوش فوق العاده رویبوس مراحل زیر را طی نمایید:


1- ابتدا توسط سماور ذغالی اقدام به جوشاندن آب نمایید
2- در مرحله بعد برگ ها گیاه رویبوس را خشک کرده و سپس اقدام به پودر کردن برگ های خشک شده نمایید
3- یک لیوان از آب جوش تهیه شده در سماور ذغالی را اجازه دهید برای مدت یک دقیقه در کناری قرار گیرد تا کمی خنک شود.
4- در اینجا پودر برگ های خشک شده گیاه رویبوس را به لیوان آب جوش اضافه نمایید و دربی بر روی لیوان قرار دهید تا دم بکشد
5- در مرحله آخر پس از 3 دقیقه استراحت، محلول را از صافی رد کرده و با اضافه نمودن مقداری آب لیمو میل بفرمایید.
 

فواید بی نظیر دمنوش رویبوس با طعم سماور ذغالی
 

- زمانی که شما دمنوش رویبوس را به همراه آب جوش تهیه شده از سماور ذغالی تهیه و میل می فرمایید، جدای از اینکه از فواید خاص این دمنوش بهره مند می شوید، از خواص آب جوش تهیه شده از سماور ذغالی نیز به دلیل جنس برنجی که از مشتقات روی و مس تشکیل شده است بهره مند خواهید شد.
- مقدار قابل توجهی از مواد معدنی از جمله مس، آهن، روی (زینک)، منگنز، و غیره است. برگ گیاه رویبوس دارای مقدار زیادی اسید اسکوربیک یا ویتامین C است.
- ضد سرطان قلب است. بر اساس مطالعات انجام شده این گیاه دارای فلاوان-۳-ال، فلاوانول، فلاون، آسپا لاتین، نوتوفاگین، و دی‌هیدروکالکون می باشد که همه به عنوان آنتی‌اکسیدان شناخته می‌شوند. آنتی‌اکسیدان ها رادیکال‌های آزاد و مضر و آسیب‌رسان را از سلول‌های بدن انسان دفع می‌کند. و این از جمله خواصی است که دمنوش رویبوس را در بین مردمان اروپا پرطرفدار نموده است.
- دمنوش گیاه رویبوس می تواند برای تقویت دستگاه ایمنی بدن شما مفید باشد
- این گیاه می تواند به جهت سلامت مو شما را بهبود بخشد
- با مصرف مداوم این دمنوش می توانید موجب کاهش فشار خون خود شوید
- اگر به مشکل بی‌خوابی دچار هستید، مصرف این دمنوش می تواند در درمان بی خوابی مفید باشد
- مصرف دمنوش رویبوس در کنترل سطح قند خون شما نقش مهم را خواهد داشت
- از دیگر خواص دمنوش می توان به بهبود سلامت استخوان‌ها و دندان‌ها اشاره داشت
- مصرف دمنوش رویبوس می تواند در تقویت دستگاه گوارش موثر باشد
- این دمنوش میی تواند برای ایجاد شادابی و طراوت پوست شما نیز مفید باشد.
- در صورتی که دچار مشکلاتی در تنفس می باشید، مصرف این دمنوش می تواند برای تتسکین دستگاه تنفسی شما بسیار مفید باشد.
- از آنجایی که مصرف برخی از دمنوش ها می تواند دارای مضراتی برای بیماران کلیوی باشد، این دمنوش بی‌خطر برای بیماران مبتلا به سنگ کلیه است
- شما می توانید برای کاهش سرعت روند پیری به جای استفاده از داروهای شیمیای، از دمنوش رویبوس روند کاهش را به طور کاملا طبیعی انجام دهید.
 


چاپ   ایمیل