لذت نوشیدن دمنوش سرخارگل سماور ذغالی برنجی

خلاصه محتوا: دمنوش گیاه سرخارگل طعم سماور ذغالی می تواند برای شما نقش یک داروخانه را ایفا نماد. بر همین اساس می توانید با استفاده از گل و برگ ها و البته ریشه های این گیاه پر خاصیت و تهیه دمنوش آن به واسطه آب جوش تهیه شده از سماور ذغالی، این دمنوش را میل کرده و از خواص آن بهره مند شوید.


از دیگر دمنوش هایی که می تواند برای سلامتی شما پر فایده باشد دمنوش گیاه اکیناسه یا (سرخارگل) است که آن به نام لاتین (coneflower) نیز شهرت دارد. تهیه این دمنوش را قرار است در این مقاله با یک شرایط ویژه ای به شما پیشنهاد کنیم. شما می توانید با توجه به دستور العمل های رایجی که برای تهیه دمنوش گیاه سرخارگل وجود دارد اقدام به تهیه آن بنماید اما، ما تهیه این دمنوش را با طعم سماور ذغالی به شما پیشنهاد میکنیم که هم برای شما جنبه درمانی داشته باشد و هم برای شما با توجه به خصوصیاتی که از خواص سماور ذغالی سراغ داریم، موجب خلق خاطرات بیادماندنی برای شما نیز باشد. بر همین اساس با ما همراه باشید تا شما را با خواص شگفت انگیز دمنوش گیاه سرخارگل با طعم سماور ذغالی آشنا سازیم.


خصوصیات گیاه سرخارگل
اکیناسه یا سرخارگل (coneflower) گیاهی علفی و قدرتمندی است که متعلق است به نواحی آمریکای شمالی. این گیاه علفی با قدمت فراوان از تیره ی کاسنی می باشد. ساقه های گیاه سرخارگل با داشتن انشعاباتی فراوان دارای پرزهای زبر و خشن نیز می باشد. گلهای گیاه سرخارگل به طور معمول به رنگ ارغوانی، صورتی، قرمز ارغوانی، زرد و نارنجی دیده می شوند و در مرکز گلها، گلهای لوله ای با رنگ های قهوه ای تیره و سیاه رنگ دیده می شود. ارتفاع گیاه سرخارگل به 1 تا 1.5 متر می رسد و جایگاه برگ های تخم مرغی یا نیزه ای شکل گیاه سرخارگل را می توانید در زیر ساقه گیاه پیدا کنید که این برگ ها می تواند در بیشترین حالت به 30 سانتی متر طول و 20 سانتی متر عرض نیز رشد نماید.
 

شرح تهیه و استفاده از دمنوش سرخارگل با طعم سماور ذغالی
در توجه و شرح خصوصیات دمنوش گیاه سرخارگل باید اشاره داشت که، با توجه به اینکه هر بخش از گیاه سرخارگل مثل ریشه، برگ ها و گل های آن را می توان برای نیت درمان استفاده نمود، در تحقیقاتی که دانشمندان بر رو گیاه سرخارگل انجام دادند متوجه شدند که در قسمت ریشه این گیاه حاوی غلظت بالایی از روغن های فراوانی می باشد. در ادامه تحقیقات، دانشمندان نیز متوجه شدند مواد موجود در ریشه این گیاه برای درمان عفونت های مختلف مثل عفونت های مثانه، ورم لوزه، مالاریا، عفونت های قارچی واژینال، قارچ پا نیز بسیار مفید می باشد. برای تهیه دمنوش گیاه سرخارگل، گل به همراه برگ این گیاه را چیده و می توانید هم به صورت خشک شده و هم به صورت تازه مورد استفاده قرار دهید. اما در شرح استفاده از این گیاه باید گفت که به طور معمول برای پیشگیری و درمان سرماخوردگی استفاده می شود.
1- برای تهیه دمنوش گیاه سرخارگل ابتدا اقدام به جوش آمدن آب در سماور نمایید تا فرایند تهیه دمنوش گیاه سرخارگل را به همراه طعم سماور ذغالی تجربه کنید. این کار می تواند در دو چندان شدن فواید گیاه سرخارگل به دلیل آثار فراوان آب به جوش آمده در سماور ذغالی بسیار برای شما موثر باشد. این اثرگذاری به دلیل جنس برنجی به همراه فلز روی و مس سماور می باشد.
2- شما می توانید هر روز به طور مداوم 2 قاشق مرباخوری از نیم کوب شده این گیاه را در یک لیوان به همراه آب جوش تهیه شده از سماور ریخته و اجازه دهید در شرایط حرارت ملایم سماور 15 دقیقه حرارت ببیند.
3- در ادامه اقدام به صافی این محلول نمایید و این محلول را به سه قسمت برای میل نمودن صبح و ظهر و شب تقسیم نماید.
شما می توانید قبل از خواب به مقدار یک دو فنجان را از دمنوش گیاه سرخارگل را به نیت تقویت قلب و جلوگیری از مشکلات قلبی میل بفرمایید.
در باره وجود احتمالی اثرات جانبی این دمنوش باد گفت که خوشبختانه هیچ عارضه جانبی از مصرف ان دمنوش گزارش نشده است.


گیاه سرخارگل

فواید بی نظیر دمنوش سرخارگل با طعم سماور ذغالی
1- می تواند موجب کاهش ریسک سرطان مغز باشد، دمنوش گیاه سرخارگل با طعم سماور ذغالی به دلیل خاصیت دارویی و وجود مواد فیتوکمیکال، می تواند با تومورها مبارزه کرده و در نتیجه خطر ابتلا به سرطان مغز را تا حدود زیادی کاهش داد.
2- می تواند موجب کاهش التهاب باشد، دمنوش گیاه سرخارگل به دلیل داشتن شرایط خاصیت ضد التهابی که دارد می تواند مانع از رشد التهاب های موجود بر اثر مواد سمی استرس و ضعف خواب در شما باشد. بر همین اساس باید سعی کند دمنوش گیاه سرخارگل را به طور منظم میل بفرمایید تا اثرات آن بروز نماید.
3- می تواند موجب بهبود سیستم ایمنی شما شود، اگر سیستم ایمنی بدن شما شرایط مطلوبی داشته باشد، در برابر ابتلا به بیماری های مختلف مقاوم خواهد بود. بر همین اساس با توجه به خواص دمنوش گیاه سرخارگل ، نوشیدن آن می تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن شما کمک کند.
4- تین دمنوش می تواند برای تسکین درد ناشی از ناخوشی های مختلف و بیماری هایی مثل سردرد مناسب باشد
5- می تواند برای ناراحتیهای ناشی از التهاب ورم لوزه، تبخال، سوزاک، گلو درد، سرخک نیز برای شما کارگشا باشد
6- از دیگر فواید دمنوش گیاه سرخارگل می توان به درمان ورم معده، معده درد، دندان درد و محافظت از سلامت دهان و ورم لثه نیز اشاره داشت.

 


چاپ   ایمیل